Tre små grisar

Härom kvällen när jag kom hem
Pilo så in i bäng
Såg jag ett par stövlar i farstun
Som jag inte kände igen

Jag skrek: Ö kärring, vakna och förklara det här för mig
Vad är det för stövlar i farstun
Dem har inte jag dragit hem

A, skärp te dig tjabon
Och bär dig åt som folk
Och sluta och gola ful
Det är ju bara ett par vaser
Som morsan skicka' hit till jul


Mycket har jag rest å sett i min dag
Ifrån stadsparken ända ner till undergången
Men hel sulor i botten på en blomvas
Det får jag nog aldrig se igen

Näste kväll när jag kom hem
Pilo så in i bäng
Såg jag en smäck på hatthylla
Som jag inte kände igen

Jag skrek: Ö kärring, vakna och förklara det här för mig
Vad är det för en smäck på hatthylla
Den har inte jag dratt hem

A, skärp te dig tjabon
Och bär dig åt som folk
Och sluta och gola ful
Det är ju bara en porslinspotta
Som morsan skicka' hit till jul

Mycket har jag rest å sett i min dag
Ifrån stadsparken ända ner till undergången
Men en rutig pisspotta med svettrem
Det får jag nog aldrig se igen

Näste kväll när jag kom hem
Pilo så in i bäng
Såg jag en musch i sängen
Som jag inte kände igen

Jag skrek: Ö kärring, vakna
och förklara det här för mig
Vad är det för ett muschahuvud på din arm
Det har inte jag dratt hem

A, skärp te dig tjabon
Och bär dig åt som folk
Och sluta och gola ful
Det är ju bara en liten hunnvalp
som morsan skicka hit i jul

Mycket har jag rest å sett i min dag
Ifrån stadsparken ända ner till undergången
Men guldtänder i snetruten på en hunnvalp
det får jag nog aldrig se igen




ahah, vilken humor ! men de är ju för goooa, riktig småländska har de med, Tänkte lägga in video fråbn youtube, men hittar den inte ;o :( Sitter FORTFARANDE hemma, inte ritkigt lik mig.. Så nu måste jag gå ut & gå .. hehe, hörs sen ladies and gentlemen´s ! Pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0